اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

راند پایانی ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس/ 405 کرمانشاهی داوطلب انتخابات مجلس شدند

ثبت‌نام داوطلبان شرکت در رقابت‌های انتخاباتی دوره یازدهم مجلس پس از هفت روز عصر امروز (شنبه، 16 آذرماه) در حالی پایان یافت که ثبت‌نام 405 داوطلب در استان کرمانشاه نهایی شد.

راند پایانی ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس/ 405 کرمانشاهی داوطلب انتخابات مجلس شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مهلت نام‌نویسی داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ساعت 18 امروز به پایان رسید.

داوطلبان انتخابات در استان کرمانشاه برای ثبت‌نام به 6 حوزه انتخابی اصلی (فرمانداری‌های کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، قصرشیرین، کنگاور، پاوه و سنقروکلیایی) مراجعه کنند و داوطلبان خارج از استان هم می‌توانند برای نام‌نویسی به وزارت کشور و همچنین داوطلبان خارج از کشور نیر در سفارت‌ها و کنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران ثبت‌نام کنند.

قطار ثبت‌نام داوطلبان انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی امروز به ایستگاه آخر رسیده است و وضعیت ثبت‌نام‌ها گرمتر از روزهای قبل بود و برخی از چهره‌های شاخص و نامی سیاسی استان برای ثبت‌نام به حوزه‌های انتخاباتی مراجعه کردند. از دهم تا عصر روز شنبه، 16 آذرماه 405 نفر توانستند ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.

بهرام سلیمانی، مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری در گفت‌وگو با فارس، در خصوص جزییات ثبت‌نامی‌های روز هفتم داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: امروز، در هفتمین روز از ثبت نام کاندیداهای یازدهمین انتخابات مجلس 113 نفر در 6 حوزه انتخابیه ثبت‌نام کردند.

وی افزود: در حوزه پاوه و جوانرود و روانسر و ثلاث باباجانی 52 نفر، کنگاور و هرسین و صحنه 29 نفر، کرمانشاه 205 نفر، اسلام‌آباد غرب و دالاهو 42 نفر، قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب 39 نفر، سنقرو کلیایی 38 نفر بوده‌اند.

سلیمانی ادامه داد: از لحاظ تفکیک جنسیتی مجموعاً 361 نفر آقا و 44 نفر خانم بوده‌اند.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات استانداری کرمانشاه، افزود: بیشترین گروه شغلی ثبت‌نامی‌ها کارمندان دولت با 120 نفر هستند؛ همچنین 22 نفر از داوطلبان سابقه نمایندگی مجلس و 93 نفر هم سابقه داوطلبگی در انتخابات را دارند.

وی در خصوص سطح تحصیلات داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس، گفت: از مجموع ثبت‌نامی‌ها، 57 نفر دارای مدرک دکتری، 313 نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، 21 نفر کارشناسی، یک نفر فوق‌دیپلم و 13 نفر نیز دارای تحصیلات حوزوی هستند.

به گفته سلیمانی، رنج سنی 30 تا 45 سال با ثبت نام 232 نفر بیشترین گروه سنی کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کرمانشاه را به خود اختصاص داده‌اند.

جدول ثبت‌نامی‌های نهایی استان کرمانشاه تا تاریخ 16 آذرماه 98:

ردیف شهرستان‌ها آمار نهایی ثبت نامی‌ها
1 کرمانشاه 205
2 اسلام‌آباد غرب 42
3 پاوه 52
4 قصرشیرین 39
5 کنگاور 29
6 سنقرو کلیایی 38

مهمترین خبر امروز هم ثبت‌نام حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده فعلی مردم اسلام آبادغرب و دالاهو (با حضور در وزارت کشور) برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات از حوزه انتخابیه کرمانشاه بود، فلاحت‌پیشه بارها در رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی از عدم کاندیداتوری خود خبر داده بود.

همچنین، حضور شهاب نادری در آخرین دقایق ثبت‌نام انتخابات، در حوزه فرمانداری پاوه بود، اما با پایان زمان نام‌نویسی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، حسن سلیمانی نماینده فعلی مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی برای انتخابات پیش‌رو ثبت‌نام نکرد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول